Skip to content Skip to footer

Vasario 23 d. 12.30 val. Bubių bibliotekoje vyko edukacinis užsiėmimas „Istorijų pasakojimai“, kuriame dalyvavo Šiaulių rajono Dubysos aukštupio mokyklos Aukštelkės ir Bubių skyriaus septintų klasių moksleiviai. Renginio metu Vilniaus MO muziejaus edukatorės Viola Klimčiauskaitė ir Jurgita Zigmantė mokinius supažindino su pagrindiniais bet kokio naratyvo (pasakojimo) elementais. Pasakoti galima, vadovaujantis ir atsižvelgiant į du dalykus. Labai svarbi  struktūra: kokia tvarka dėliojami  įvykiai, kaip skirstomos dalys, viskas montuojama ir  – kas, kaip  mums pasakoja.

Žodžiai žodžiais, bet iškalbingiausia praktika, tad šešios grupės moksleivių gavo po užduotį – sukurti istoriją, kurios pagrindiniu veikėju taptų bibliotekoje esantis daiktas/personažas. Kiti istorijos kūrimo elementai buvo nurodyti grupei pateiktame žaidimo lape. Kiekvieno mokinio pasiūlymai su „kolegomis“ aptarti, į juos atsižvelgta – tuoj pat jungiant į rišlų tekstą.  Sudėliojus ir apipavidalinus, jis pristatytas kitoms grupėms, grindžiant, rodant  dėmesį atkreipusį ar bibliotekos lentynose aptiktą eksponatą. Atidžiai išklausyti ir apsisprendimą lėmę  argumentai. Visiems smalsu buvo išgirsti, kuo tam tikras daiktas, personažas patraukė grupės narių dėmesį ir nusipelnė moksleivio kuriamos istorijos.

Mokinukai, ją skrupulingai dėliodami, galėjo naudotis papildoma medžiaga: tiesioginės kalbos skyrybos schemomis, reikalingomis kuriant dialogą, kūrinio pradžios ir pabaigos formulėmis, junginiais, padedančiais išdėstyti pasakojimo įvykius chronologine tvarka, pavyzdžiui, „netrukus“, „kiek vėliau jis…“, „galiausiai…“ Edukatorės parinko ir pritaikė labiausiai tinkamus metodus ir temas. Pamoka baigta samprotavimais ir garsiai išsakytomis mintimis.

Jūra Valuckienė,
Bubių bibliotekos vyresnioji bibliotekininkė

Komentaras