Skip to content Skip to footer

Informacija lengvai suprantama kalba

Informacija apie Šiaulių rajono savivaldybės Vytauto Vitkausko viešąją biblioteką

 

Toliau tekstuose Šiaulių rajono savivaldybės Vytauto Vitkausko viešąją biblioteką vadinsime biblioteka.

 

 

© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.

lapeliai

Toliau iš tekstų sužinosite:

  • Kas yra biblioteka?
  • Ką galima veikti bibliotekoje?
  • Kas yra bibliotekoje?
  • Kaip tapti bibliotekos skaitytoju?
  • Kaip galite pasiskolinti knygų iš bibliotekos?
  • Ką svarbu žinoti, jeigu norite pasiskolinti knygų iš bibliotekos?
  • Kaip galite grąžinti knygas į biblioteką?
  • Kur yra biblioteka?
  • Kada dirba biblioteka?

 

Bibl

Biblioteka yra vieta, kurioje yra daug knygų. Bibliotekoje galima skaityti knygas.

Bibliotekoje knygas skaito suaugusieji ir vaikai.

 Bibliotekos knygas galima:

  • skaityti bibliotekoje,
  • neštis į namus.

Jeigu knygas nešatės skaityti į namus, knygas reikia grąžinti į biblioteką, kai jas perskaitote.

 

Jeigu turite klausimų apie biblioteką, galite:

 

 

  • paskambinti į biblioteką.
    Bibliotekos telefono numeris yra +370 41 52 51 02.

 

 

 

 

  • parašyti elektroninį laišką.
    Bibliotekos elektroninis paštas yra info@srsvb.lt.
Knyga

Bibliotekoje galima:

  • skaityti,
  • mokytis,
  • susirasti draugų.

Bibliotekoje vyksta įvairūs renginiai ir edukacijos.

vaiku

Bibliotekos pirmame aukšte yra Vaikų literatūros skyrius.

Čia yra knygų vaikams ir paaugliams.

Pirmame aukšte prie Vaikų literatūros skyriaus taip pat yra vaikų žaidimų kambarys „Pumpurėlis“.

Vaikų kambaryje galima:

  • skaityti knygeles,
  • žaisti,
  • piešti.

Į vaikų kambarį gali ateiti vaikai, kuriems yra:

  • mažiau negu 1 metai,
  • 1 metai,
  • 2 metai,
  • 3 metai,
  • 4 metai,
  • 5 metai,
  • 6 metai.

Vaikų žaidimų kambarys kitaip dar vadinamas žaisloteka.

 

Pirmame aukšte taip pat yra Skaitykla.

Skaitykloje galima:

  • paskaityti laikraščių,
  • pasinaudoti kompiuteriu,
  • pasinaudoti spausdintuvu. 

Skaitykloje yra nemokamas internetas.

Jeigu turite klausimų apie skaityklą, skaityklos darbuotojai atsakys į Jūsų klausimus.

 

Pirmame aukšte taip pat yra Muzikos studija.

Muzikos studijoje galima:

  • klausytis muzikos,
  • įrašyti muziką, pavyzdžiui, įrašyti savo muziką į kompaktinį diską,
  • žiūrėti filmus,
  • naudotis kompiuteriu.

 

 

 

Antrame aukšte yra Suaugusiųjų skyrius.

Suaugusiųjų skyriuje galima rasti knygas suaugusiems.

 

 

Antrame aukšte taip pat yra nedidelis muziejus.

Muziejuje yra įvairių Vytauto Vitkausko daiktų. Vytautas Vitkauskas yra rašytojas. 

 Muziejuje taip pat galima rasti ir kitų rašytojų daiktų.

 

 

 

 

Antrame aukšte taip pat yra erdvė, kur galima pailsėti.

Čia galima pasidaryti masažą ant masažinių kėdžių.

 

 

 

Žemutiniame aukšte yra renginių salė.

Žemutinis aukštas yra po pirmu aukštu.

Žemutiniame aukšte vyksta įvairūs renginiai ir parodos.

 

 

Žemutiniame aukšte taip pat yra jaunimo poilsio kambarys.

Poilsio kambaryje jaunimas:

  • gali žaisti žaidimus,
  • daryti namų darbus,
  • būti su draugais.
pasas

Tapti bibliotekos skaitytoju yra labai paprasta.

Jums reikia turėti dokumentą, pavyzdžiui:

  • pasą
  • arba asmens tapatybės kortelę.

Svarbu, kad dokumente būtų Jūsų: 

  • nuotrauka,
  • asmens kodas,
  • parašas.

Su dokumentu reikia ateiti į biblioteką.

Bibliotekos darbuotojas Jus užregistruos.

Tai reiškia, kad bibliotekos darbuotojas:

  • Jūsų vardą ir pavardę įrašys į kompiuterį,
  • duos skaitytojo pažymėjimą.

 

Kai gausite skaitytojo pažymėjimą, galėsite skolintis knygas iš bibliotekos.

Kai bibliotekos darbuotojas Jus užregistruos, turėsite perskaityti bibliotekos taisykles.

Taisyklės yra susitarimas, kaip reikia elgtis bibliotekoje.

Jeigu Jums dar nėra 16 metų, Jūs negalėsite pats pasiimti skaitytojo pažymėjimo.

Tačiau pažymėjimą Jums paimti galės:

  • Jūsų tėvai,
  • Jūsų globėjai.

Jeigu Jums jau yra 16 metų, skaitytojo pažymėjimą galite pasiimti patys.

Jeigu norite pasiskolinti knygų iš bibliotekos, Jums reikia:

  • ateiti į biblioteką,
  • išsirinkti knygas, kurias norite pasiskolinti.

Bibliotekos darbuotojai Jums padės, jei reikės pagalbos.

Svarbu žinoti, kad:

  • Vienu metu negalima pasiskolinti daugiau negu 10 knygų. Tai reiškia, kad negalite pasiskolinti 11 knygų.
  • Knygas galima skaityti 30 dienų.

Paskui knygas reikia grąžinti į biblioteką.

Bibliotekoje yra knygų išdavimo ir grąžinimo savitarnos aparatas.

Savitarnos aparatu galite naudotis Jūs patys.

Tai reiškia, kad Jums nereikia eiti pas bibliotekos darbuotoją, jeigu norite:

  • pasiskolinti knygų iš bibliotekos,
  • grąžinti knygas į biblioteką.

Kaip reikia naudotis savitarnos aparatu, Jums parodys bibliotekos darbuotojai.

 

Jeigu norite naudotis savitarnos aparatu, Jūs turite atsinešti savo skaitytojo pažymėjimą.

Knygas, kurias Jūs pasiskolinote iš bibliotekos, reikia grąžinti į biblioteką.

Knygas galima grąžinti bibliotekos darbuotojui.

Bibliotekos darbuotojai dirba:

  • 1 bibliotekos aukšte.
  • 2 bibliotekos aukšte.

Knygas taip pat galima įmesti į grąžinimo dėžę.

Grąžinimo dėžė yra daiktas, į kurį galima įmesti knygas, kurias Jūs norite grąžinti.

Grąžinimo dėžė yra lauke prie bibliotekos durų.

 

Knygas taip pat galima įmesti į knygomatą.

Knygomatas yra daiktas, į kurį galima įmesti knygas, kurias jūs norite grąžinti.

Iš knygomato taip pat galima knygas pasiimti, kurias Jūs užsisakėte iš bibliotekos.

Knygomatas yra prie parduotuvės „Grustė“, Kuršėnų mieste, Daugėlių gatvėje 82.

Bibliotekoje vyksta:

  • Renginiai, pavyzdžiui: susitikimai su knygų autoriais, 
  • Parodos. Paroda yra renginys, kuriame galima pamatyti daug
    paveikslų arba knygų,
  • Edukacijos. Edukacijos yra užsiėmimai, kuriuose galima išmokti naujų dalykų.

 

 

Apie bibliotekos renginius galima paskaityti bibliotekos interneto puslapyje.

Bibliotekos interneto puslapis yra  www.srsvb.lt.

Bibliotekos interneto puslapyje paspauskite ant skyriaus „Kalendorius“. Tada Jums atsidarys kalendorius. Pasirinkite dieną ir paspauskite. Tada bus parašyta, koks renginys vyksta.

Informacija apie renginius taip pat parašyta bibliotekos interneto puslapio skyriuje „Artimiausi renginiai“.

Visi bibliotekos renginiai yra nemokami.

Bibliotekoje taip pat galima naudotis:

  • kompiuteriu,
  • internetu,
  • spausdintuvu.

Spausdintuvas yra daiktas, kuris gali atspausdinti dokumentą iš kompiuterio.

Internetas bibliotekoje yra nemokamas.

Belaidžio interneto pavadinimas yra  Sveiki atvykę.

Belaidžio interneto slaptažodis yra  biblioteka.

 

Bibliotekoje taip pat yra sensorinis namelis. Sensorinis namelis yra pojūčių namelis.

Sensoriniame namelyje galima:

  • atsipalaiduoti,
  • nusiraminti.

Jeigu jaučiate, kad bibliotekoje yra:

  • per daug garsų,
  • per daug žmonių,

galite eiti į sensorinį namelį.

Sensoriniame namelyje Jums bus ramiau.

Jeigu norite pabūti sensoriniame namelyje, eikite pas bibliotekos darbuotoją. 

Bibliotekos darbuotojas Jums pasakys, kur yra sensorinis namelis.

Biblioteka yra Vytauto gatvėje 1, Kuršėnuose.

Ant bibliotekos pastato yra parašyta „Šiaulių rajono savivaldybės Vytauto Vitkausko viešoji biblioteka“.

Bibliotekoje yra keturi aukštai:

  • žemutinis aukštas,
  • pirmas aukštas,
  • antras aukštas,
  • trečias aukštas.

Biblioteka dirba:

  • pirmadienį,
  • antradienį,
  • trečiadienį,
  • ketvirtadienį,
  • penktadienį.

Biblioteka dirba nuo 10 valandos iki 18 valandos 30 minučių.

Šeštadienį biblioteka dirba nuo 9 valandos iki 17 valandos 30 minučių.

Sekmadienį biblioteka nedirba. 

Prieš šventes biblioteka dirba 1 valanda trumpiau.

Dienos ir šventės, prieš kurias biblioteka dirba 1 valanda trumpiau, yra:

  • sausio 1 diena,
  • vasario 16 diena,
  • kovo 11 diena,
  • Velykos,
  • Joninės,
  • liepos 6 diena,
  • Žolinė,
  • lapkričio 1 diena,
  • lapkričio 2 diena,
  • Kūčios,
  • Kalėdos,
  • gruodžio 26 diena.

 Per šventes biblioteka nedirba.

 

Tekstą parengė Šiaulių rajono savivaldybės Vytauto Vitkausko viešoji biblioteka.